Endo

Marka Endo produkuje niepowtarzalne ubranka dla dzieci. Produkty charakteryzują się unikalnymi grafikami zaprojektowanymi przez zaprzyjaźnionych artystów oraz napisami w języku polskim, grami słownymi, które budzą wiele emocji wśród dzieci i dorosłych. Marka Endo to także najwyższa jakość – ubranka szyte są z bawełny i lnu, a ozdabiane są ekologicznymi nadrukami z farb wodnych. Prostym krojem i starannym wykonaniem produkty te zachwycają klientów już od końca lat 90. Na dowód tego Endo jest honorowane nagrodami za najlepszą jakość ubranek dla dzieci i niemowląt, otrzymuje certyfikaty i wyróżnienia od firm i instytucji oceniających jakość artykułów dziecięcych dostępnych na polskim rynku. Aż 99% Klientów chwali sklep i ubranka Endo i poleca go kolejnym, potencjalnym Klientom.

Cele i wyzwania

W celu nieustannego rozwoju firmy oraz zapewnienia klientom jeszcze większego komfortu robienia zakupów marka Endo stale się rozwija. Jedną z dróg do osiągnięcia celu było utworzenie nowej platfromy sprzedażowej, które dostosowana będzie do wszelkiego typu urządzeń: komputerów stacjonarnych, laptopów, tabletów i smatfronów. Równolegle rozwijane było również narzędzie do sprawnego zarządzania wysyłką produktów do klientów, aby czas realizacji zamówień nie przekraczał 48 h. W planach rozwoju znajdowała się również optymalizacja procesów marketingu bezpośredniego.

Wyzwaniem przy tworzeniu nowej platformy sprzedażowej Endo było scalenie wszystkich powyższych punktów w harmonijnie działający system, który będzie przyjazny użytkownikom oraz łatwo zarządzany. Efektem prac jest serwis, który realizuje założone cele:

  • Pełna integracja z zewnętrznymi systemami: księgowym, magazynowym, spedycyjnym, newsletterowym
  • Możliwość łatwego wdrażania nowych funkcji serwisu
  • Zarządzenie ofertą produktową pozwalające wzbogacać ofertę sklepu
  • Zarządzanie zamówieniami składanymi za pomocą sklepu
  • Mechanizm rozbudowanych systemów rabatowych
  • Przygotowanie zoptymalizowanego silnika sklepu
  • Zwiększenie wydajności z możliwością obsługi większej ilości klientów

Strategia i rozwiązanie

Nowa platforma sprzedażowa powstała na autorskim systemie do zarządzania sklepem internetowym. Przygotowany przez Media4U CMS jest elastyczny dzięki swojej modułowej budowie. Umożliwiło to wdrażanie indywidualnych rozwiązań dostosowanych do potrzeb sklepu Endo.

Wspólnie z klientem opracowywana była również koncepcja trójstronnej wymiany danych o produktach, zamówieniach i stanach magazynowych pomiędzy CMSem, systemem księgowo-magazynowym Magic oraz systemem SAP, używanym przez firmę Arvato do realizacji i wysyłki zamówień. Pozwoliło to na utworzenie sprawnie działającego mechanizmu, który pozwala zoptymalizować procesy w firmie. Dodatkowo system sklepu skomunikowany jest z systemem newsletterowym SARE, przekazując informację o subskrybentach wraz z danymi pozwalającymi tworzyć spersonalizowaną ofertę.

Aplikacja utrzymywana jest na serwerach Media4U dzięki czemu jest ona stale monitorowana pod względem wydajności, a rozwiązania klastrowe dają gwarancję dostępności usługi na najwyższym poziomie.

Realizacja projektu

a) Etap analityczny:
Szereg spotkań oraz ustaleń pozwolił przygotować listę celów, wyzwań oraz również zagrożeń jakie wiązały się z nie tylko z wdrożeniem nowej platformy sprzedaży on-line, ale również ze sprawnym przeniesieniem historycznych danych o klientach i zamówieniach. Dzięki takiej współpracy powstała specyfikacja funkcjonalno-techniczna będąca źródłem wiedzy nt. Wdrażanych rozwiązań. W proces powstawania dokumentu zaangażowani byli przedstawiciele marki Endo, a pod stronie Medai4U dedykowany zespół projektowy, który odpowiadał za realizację wdrożenia.

b) Etap projektowy
Prace projektowe rozpoczęły się od zdefiniowania założeń dotyczących prezentacji oferty sklepowej, nawigacji oraz działania poszczególnych narzędzi do zwiększenia konwersji. Ustalenia te stały się bazą do przygotowania szablonów sklep. Projekty graficzne tworzone były dla czterech rozdzielczości aby odwzorować wygląd strony na różnych urządzeniach: komputerach stacjonarnych, laptopach, tabletach i telefonach. Szata wizualna sklepu uwzględniała ścisłe wytyczne wizerunkowe marki Endo. W tym etapie zapadły również decyzje dotyczące infrastruktury, na której ma działać nowy sklep Endo.

c) Etap wdrożeniowy
Prace wdrożeniowe przebiegały według ściśle określonego harmonogramu, a cały projekt podzielony był na etapy. Pierwszym elementem było przygotowanie widoków front-endowych oraz zaprojektowanie bazy serwisu. Następnie zespół wdrożeniowy pracował równolegle nad kolejnymi elementami funkcjonalnymi. Poszczególne etapy były weryfikowane przez klienta. Po zakończeniu głównych prac programistycznych serwis został oddany do testów działu kontroli jakości oraz klientowi. W trakcie ich trwania prowadzone były przygotowania do migracji danych z poprzedniego serwisu.

d) Uruchomienie:
Po analizie ruchu w serwisie Endo zapadał decyzja, że cały proces uruchomienia nowego serwisu musi nastąpić w nocy, gdyż największe natężenie ruchu sklep odnotowuje w godzinach porannych. Powstał szczegółowy harmonogram, który krok po kroku opisywał działania do wykonania – dzięki temu cały proces przebiegł sprawnie i według planu.

Platforma sprzedażowa Endo jest stale rozwijana – prowadzone są prace mające na celu ciągłe zwiększanie wydajności sklepu. Serwis jest również rozbudowywany o nowe narzędzia wspierające sprzedaż oraz poprawiające konwersję. Media4U stworzyło platformę, która pozwala na dynamiczny rozwój sklepu internetowego Endo. Już w pierwszym miesiącu działania serwisu pobite zostały rekordy sprzedaży. Również pozytywne opinie klientów na temat nowej odsłony sklepu pokazują, że był to krok we właściwą stronę.

Jeżeli jesteś zainteresowany podobnym projektem chętnie spotkamy się na kawę i dobre ciastko

Skontaktuj się z nami

Serwis wykorzystuje pliki cookies na zasadach określonych w "Polityce prywatności", w szczególności w celach statystycznych, promocyjnych oraz monitorowania ruchu. Możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na użycie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.