Bonprix

Bonprix jest Domem Sprzedaży Wysyłkowej, wchodzącym w skład największego koncernu tego typu na świecie, OTTO Versand z Hamburga. Działalność swoją prowadzi w kilkudziesięciu państwach. W Polsce sklep jest obecny od 1991 roku – Firma za pośrednictwem Internetu, sprzedaje swoje produkty w 24 krajach europejskich w tym m.in. na terenie Polski, Czech, Ukrainy , Słowacji, Rumunii i Węgier, które zostały przez nas zaprojektowane i wdrożone od podstaw.

Nowa platforma Bonprix miała umożliwić wdrażanie i rozwijanie nowych funkcji serwisu, jego rozbudowę i poszerzanie oferty sklepowej. Integracja z Digistyle – centralnym systemem do zarządzania produktami, miała zautomatyzować wprowadzanie nowych produktów do oferty internetowej, oraz dostarczać o nich więcej informacji, wysokiej jakości, użytkownikom sklepu.

Planowanie

Platforma Bonprix wymagała przeprojektowania i refaktoryzacji kodu. Opracowaliśmy i konsultowaliśmy z Klientem rozwiązania, które będą zarówno dostosowane do standardów OTTO i innych zagranicznych serwisów Bonprix , a jednocześnie nie zamykaliśmy sobie drogi do wprowadzania kolejnych rozbudowanych integracji i nowych funkcjonalności.

Opracowaliśmy wspólnie z Klientem wizję i prototyp zupełnie nowej platformy. Projekt uwzględniał również migracją danych, nasze checklisty projektowe uwzględniały m.in. Zaprojektowanie nowych widoków serwisu, przygotowanie tłumaczeń dla serwisu, tekstów przyjaznych SEO, opracowanie metod migracji aktualnej bazy produktowej i kategorii na nowy silnik sklepu i wiele innych.

Rozwiązanie

Podczas projektowania rozwiązań zrezygnowaliśmy z tworzenia makiet na rzecz interaktywnych gotowych widoków html i na nich nanosiliśmy wszelkie modyfikacje. Gotowe i dostosowane widoki dla nowej platformy omawialiśmy wspólnie z Klientem, doradzaliśmy rozwiązania, słuchaliśmy propozycji ze strony Klienta. Mieliśmy szereg możliwości i dobry czas na poprawienie usability sklepu. Opracowanie przez grupę OTTO i niemiecki oddział Bonprix rozwiązania potwierdzone były licznymi badaniami zachowań użytkowników i ich postrzegania, nawigacji po sklepie – mogliśmy liczyć na sprawdzone rozwiązania.

Sporym wyzwaniem było opracowanie dobrego i wydajnego sposobu na przekierowanie ruchu kierowanego do serwisu z odnośników do poszczególnych stron serwisu bonprix. Stworzyliśmy mapowania dla URL-i prowadzących do serwisu bonprix – przekierowaliśmy krążące po sieci odnośniki zarówno do kategorii sklepu bez dodatkowych parametrów, jak i te z wybranymi filtrami lub trackingiem.

Realizacja projektu

Po kolei migrowaliśmy i wdrażaliśmy produkcyjnie wszystkie kraje grupy polskiej. Światło dzienne jako pierwszy ujrzał sklep Polski . Prace migracyjne i etap wdrożeniowy rozpoczynaliśmy w okolicach godziny 23:00 kiedy ruch do serwisu stanowczo maleje. Ograniczyliśmy dostęp do sklepu , aby o godzinie 7:00 rano zaprezentować użytkownikom zupełnie nową platformę e-commerce.

Na bieżąco obserwowaliśmy reakcje naszych użytkowników – na facebookow’ym fanpage Bonprix pojawiały się pierwsze komentarze dotyczące nowej platformy – ryzyko było bardzo wysokie. Platforma dostarczała zupełnie nowych funkcjonalności i wymagała od Klientów włożenia wysiłku w naukę korzystania z nowego serwisu. Nie wszyscy byli zachwyceni zmianami – byliśmy tego świadomi. Zakończyliśmy migrację wszystkich serwisów na nową platformę w lipcu 2013 roku. Od tamtego czasu zajmujemy się obsługą po-wdrożeniową, support’em oraz implementowaniem nowych funkcjonalności w serwisach.

Jeżeli jesteś zainteresowany podobnym projektem chętnie spotkamy się na kawę i dobre ciastko

Skontaktuj się z nami

Serwis wykorzystuje pliki cookies na zasadach określonych w "Polityce prywatności", w szczególności w celach statystycznych, promocyjnych oraz monitorowania ruchu. Możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na użycie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.