Endo

Nowa platforma sprzedażowa

Marka Endo produkuje niepowtarzalne ubranka dla dzieci. Produkty charakteryzują się unikalnymi grafikami zaprojektowanymi przez zaprzyjaźnionych artystów oraz napisami w języku polskim, grami słownymi, które budzą wiele emocji wśród dzieci i dorosłych. Marka Endo to także najwyższa jakość – ubranka szyte są z bawełny i lnu, a ozdabiane są ekologicznymi nadrukami z farb wodnych. Prostym krojem i starannym wykonaniem produkty te zachwycają klientów już od końca lat 90. Na dowód tego Endo jest honorowane nagrodami za najlepszą jakość ubranek dla dzieci i niemowląt, otrzymuje certyfikaty i wyróżnienia od firm i instytucji oceniających jakość artykułów dziecięcych dostępnych na polskim rynku.

Założenia

W celu nieustannego rozwoju firmy oraz zapewnienia klientom jeszcze większego komfortu robienia zakupów, marka Endo stale się rozwija. Jedną z dróg do osiągnięcia celu było utworzenie nowej platfromy sprzedażowej, która będzie zapewniać dużą dostępność na wszystkich urządzeniach: komputerach stacjonarnych, laptopach, tabletach i smartfonach. W planach było również narzędzie do sprawnego zarządzania wysyłką produktów, aby czas realizacji zamówień nie przekraczał 48 h. Wśród wymagań klienta znalazła się także optymalizacja procesów marketingu bezpośredniego.

Co zrobiliśmy

Nowa platforma sprzedażowa powstała na autorskim systemie do zarządzania sklepem internetowym. Przygotowany przez Media4U CMS jest elastyczny dzięki swojej modułowej budowie. Umożliwiło to wdrażanie indywidualnych rozwiązań dostosowanych do potrzeb sklepu Endo.
Wspólnie z klientem opracowywana była również koncepcja trójstronnej wymiany danych o produktach, zamówieniach i stanach magazynowych pomiędzy CMSem, systemem księgowo-magazynowym Magic oraz systemem SAP, używanym przez firmę Arvato do realizacji i wysyłki zamówień. Pozwoliło to na utworzenie sprawnie działającego mechanizmu, który pozwala zoptymalizować procesy w firmie. Dodatkowo system sklepu skomunikowany jest z systemem newsletterowym SARE, przekazując informację o subskrybentach wraz z danymi pozwalającymi tworzyć spersonalizowaną ofertę.
Aplikacja utrzymywana jest na serwerach Media4U dzięki czemu jest ona stale monitorowana pod względem wydajności, a rozwiązania klastrowe dają gwarancję dostępności usługi na najwyższym poziomie.
Wyzwaniem przy tworzeniu nowej platformy sprzedażowej Endo było scalenie wszystkich powyższych punktów w harmonijnie działający system, który będzie przyjazny użytkownikom oraz łatwo zarządzany. Efektem prac jest serwis, który realizuje założone cele:

Pełna integracja z zewnętrznymi systemami: księgowym, magazynowym, spedycyjnym, newsletterowym

  • Możliwość łatwego wdrażania nowych funkcji serwisu

    Zarządzenie ofertą produktową pozwalające wzbogacać ofertę sklepu

  • Zarządzanie zamówieniami składanymi za pomocą sklepu

    Mechanizm rozbudowanych systemów rabatowych

  • Przygotowanie zoptymalizowanego silnika sklepu

    Zwiększenie wydajności z możliwością obsługi większej ilości klientów

Zobacz inne projekty