Bonprix

Platformy B2C i obsługa powdrożeniowa

Bonprix to jeden z liderów na światowym rynku odzieżowym, którego celem jest oferowanie klientkom najnowszych trendów ze światowych wybiegów, na każdą kieszeń. Marka Bonprix ma swoja siedzibę w Hamburgu, ale działa międzynarodowo na szeroką skalę i posiada pięć marek własnych. Sklepy Bonprix są obecne w 29 krajach Europy, Rosji oraz Ameryce Północnej i Południowej. Bonprix należy do wiodących odzieżowych sklepów internetowych także w Polsce, gdzie niezmiennie utrzymuje się na podium wśród takich graczy jak Eobuwie, Zalando i H&M.

Założenia

Prowadzenie sprzedaży online na tak duża skalę jest prawdziwym wyzwaniem dla marki Bonprix. Będąc liderem na rynku odzieżowym, firma musi zapewnić wydajną pracę w każdym kraju z osobna, biorąc pod uwagę uwarunkowania rynkowe, zróżnicowane waluty i wiele wersji językowych.

Nowa platforma miała umożliwić wdrażanie i rozwijanie nowych funkcji serwisu, jego rozbudowę i poszerzanie oferty sklepowej. Integracja z Digistyle – centralnym systemem do zarządzania produktami, miała zautomatyzować wprowadzanie nowych produktów do oferty internetowej oraz dostarczać o nich więcej informacji użytkownikom sklepu.


Pierwsza platforma Bonprix wymagała przeprojektowania i refaktoryzacji kodu. Opracowaliśmy rozwiązania, które będą zarówno dostosowane do standardów OTTO i innych zagranicznych serwisów Bonprix, a jednocześnie nie zamykaliśmy sobie drogi do wprowadzania kolejnych rozbudowanych integracji i nowych funkcjonalności.

Projekt uwzględniał również migracją danych, m.in. zaprojektowanie nowych widoków serwisu, przygotowanie tłumaczeń dla serwisu, tekstów przyjaznych SEO, opracowanie metod migracji aktualnej bazy produktowej i kategorii na nowy silnik sklepu i wiele innych.

Po kolei migrowaliśmy i wdrażaliśmy produkcyjnie wszystkie kraje grupy polskiej. Światło dzienne jako pierwszy ujrzał sklep polski.


Na bieżąco obserwowaliśmy reakcje naszych użytkowników – na facebookow’ym fanpage bonprix pojawiały się pierwsze komentarze dotyczące nowej platformy – ryzyko było bardzo wysokie. Platforma dostarczała zupełnie nowych funkcjonalności i wymagała od klientów włożenia wysiłku w naukę korzystania z nowego serwisu. Zakończyliśmy migrację wszystkich serwisów na nową platformę w lipcu 2013 roku. Od tamtego czasu kontynuujemy współpracę z klientem, zapewniając pełną opiekę powdrożeniową, suport oraz implementacje nowych funkcjonalności w serwisach. Platforma Bonprix Polska uplasowała się w pierwszej 10-ce, w rankingu najszybszych sklepów Internetowych w Black Friday 2019.
Platformy e-commerce zrealizowane od podstaw i zarządzane przez Media4U na zlecenie Otto Group (właściciel marki BONPRIX)
  • BONPRIX Polska

  • BONPRIX Bułgaria

  • BONPRIX Grecja

  • BONPRIX Cypr

  • BONPRIX Rumunia

  • BONPRIX Ukraina

  • BONPRIX Słowacja

  • BONPRIX Węgry

  • BONPRIX Hiszpania

Funkcjonalności i obsługa powdrożeniowa
  • Wdrożenie platform e-commerce

    Obsługa produktów w bazie: ok. 32 000

  • Wdrożenia nowych funkcjonalności w sklepie co 2-3 tygodnie

    Dbałość o działanie integracji i ich rozwój (ERP, płatności, kurierzy, wysyłka newsletterów)

  • Kreacja wszystkich bannerów zarówno dla sklepu jak i akcji promocyjnych (zewnętrznych i wewnętrznych), w tym social media / influencerzy

    Kreacje na kampanie promocyjne oraz mailingi

  • Projektowanie do druku

  • Hosting i utrzymanie ruchu

  • Całodobowy monitoring i wsparcie

  • Wsparcie techniczne i powdrożeniowe dla realizacji kolejnych celów biznesowych

Zobacz inne projekty