Informacje prasowe


Uniwersytet Łódzki nowym klientem w portfolio Media4U

Media4U nawiązało współpracę z nowym klientem jakim jest Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Pierwszy sukces to wzrost ilości zgłoszonych kandydatów na studia I stopnia. Na dzień 26 czerwca ta liczba była aż o 23% wyższa w porównaniu do poprzedniego roku.

Wydział Zarządzania to jeden z 12 wydziałów Uniwersytetu Łódzkiego. W swojej ofercie posiada studia stacjonarne i niestacjonarne I i II stopnia, studia podyplomowe oraz doktoranckie. Co roku swoją bogata ofertą przyciąga setki studentów chcących zdobyć wyższe wykształcenie. Media4U jest odpowiedzialne za prowadzenie kampanii internetowej podczas rekrutacji na rok akademicki 2018/2019, dzięki której Wydział Zarządzania ma nadzieję osiągnąć większą liczbę zarejestrowanych kandydatów na studia.

Działania marketingowe dla Wydziału Zarządzania zostały podzielona na różne kryteria, m.in. ze względu na stopień studiów, termin rekrutacji czy wiek potencjalnych studentów. Pozwoliło to na wybranie najlepszych kanałów promocji. Pierwszy etap kampanii wystartował przed rozpoczęciem rekrutacji i miał na celu umocnienie wizerunku Wydziału Zarządzania oraz poinformowanie o dostępnych kierunkach studiów. Do tej promocji wykorzystano Google Display Network (GDN), który jest najlepszym kanałem do budowaniu wizerunku w sieci. Drugie narzędzie użyte na tym etapie to wyszukiwanie po słowach kluczowych, którego celem było przekierowanie użytkownika na stronę internetową wydziału.

Kolejne etapy kampanii dotyczyły rekrutacji na studia I i II stopnia oraz studia podyplomowe i doktoranckie. Zdecydowano się na wykorzystanie pięciu narzędzi: Facebook, YouTube, GDN, remarketing i wyszukiwarka. Dzięki zastosowaniu zróżnicowanych kanałów promocji możliwe jest dotarcie do jak największej liczby potencjalnych kandydatów na studia.

Działania na Facebooku obejmują posty sponsorowane, które zostały stargetowane po wieku odbiorców, wykształceniu, zainteresowaniach oraz zawodzie. Posty różnią się w zależności od stopnia studiów i wyświetlają się w związku z aktualnie trwającą rekrutacją.

Na YouTubie został umieszczony filmik reklamowy przygotowany przez klienta. Głównym kryterium, podobnie jak na Facebooku, jest wiek odbiorców, w tym wypadku do 25 roku życia.

Kampania w Google Display Network została zlokalizowana na wybranych portalach internetowych. Przyjęte przez Media4U kryteria dla tej reklamy to wiek użytkownika, zainteresowania, tematyka odwiedzanych portali oraz lokalizacja obejmująca Łódź w promieniu +50km. Grafiki, tak samo jak w innych kampaniach, różnią się od siebie w zależności od stopnia studiów i obecnie uruchomionej rekrutacji.

Zostało również uruchomione narzędzie remarketingu, w ramach którego za użytkownikiem, który odwiedził stronę Wydziału Zarządzania podąża baner przypominający o aktualnej rekrutacji.

W wyszukiwarce Google zostały zastosowane wybrane słowa kluczowe kojarzące się ze studiami, rekrutacją i Uniwersytetem Łódzkim. Głównym założeniem tego typu reklamy internetowej jest przekierowanie użytkownika na stronę wydziału w celu łatwego dostępu do interesujących go informacji. To narzędzie, na tle innych, cechuje się najwyższą konwersją.

Pierwsze kampanie wystartowały długo przed wakacjami i już teraz możemy zaobserwować ich wstępne wyniki. Ilość zgłoszonych kandydatów na studia I stopnia na dzień 26 czerwca 2018 była o 23% wyższa niż w roku poprzednim. W przypadku studiów II stopnia różnica wynosi prawie 4%. Rekrutacje na studia podyplomowe i doktoranckie wciąż trwają, ale mamy nadzieję że już niedługo będziemy mogli pochwalić się kolejnymi sukcesami.

Serwis wykorzystuje pliki cookies na zasadach określonych w "Polityce prywatności", w szczególności w celach statystycznych, promocyjnych oraz monitorowania ruchu. Możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na użycie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Potrzebujesz oferty?

Zostaw swoje dane, a my zadbamy o resztę.