TATUUM

Sklep B2C

TATUUM to marka, która od 25 lat tworzy ponadczasową modę inspirowaną polskimi kobietami i do nich skierowaną. W DNA marki zapisane są najważniejsze dla niej wartości: jakość, styl, naturalność, autentyczność, zaangażowanie. Skupienie dużej części sprzedaży na kanale online, wymuszone przez pandemię COVID 19, sprawiło, że marka TATUUM podjęła we współpracy z Media4U projekt stworzenia nowego sklepu internetowego.


Stworzona od podstaw nowa, dedykowana platforma e-commerce, oparta na silniku Cartalo. E-sklep zgodny z potrzebami klientów, przyjazny layout, wykorzystany potencjał omnichannel. Strona mobilna i desktopowa tworzą jeden spójny świat zakupów.


Założenia

Jednym z największych wyzwań, przed jakimi stanęła marka TATUUM w roku 2020, okazało się czasowe przenoszenie całej sprzedaży do kanału online. W wypadku TATUUM było to wyjątkowo trudne zadanie, ponieważ jednymi z najbardziej aktywnych klientek marki są dojrzałe kobiety, które przed pandemią COVID-19 nigdy nie korzystały z zakupów przez Internet.

Głównym celem marki było maksymalne ułatwienie dokonywania zakupu poprzez kanał online – tak, by mogły z niego korzystać osoby, które nie czują się pewnie „w sieci”. Jednocześnie TATUUM zależało na przyciągnięciu zupełnie nowego klienta, o odmiennym profilu zakupowym. Stworzona od podstaw nowa, dedykowana platforma/e-commerce, oparta na silniku Cartalo, sprawia, że zakupy stają się szybkie i proste.


Co zrobiliśmy?

Serwis utrzymany jest w stylistyce minimalizmu. Przy jego projektowaniu priorytetem była użyteczność sklepu dla Klientów, dlatego też dużo uwagi poświęcono na zoptymalizowanie nawigacji. Serwis wykorzystuje 100% widoczności ekranu. Moduł do zarządzania widokiem strony głównej umożliwia łatwe zarządzanie contentem, który pojawia się na stronie sklepu oraz w prosty sposób umożliwia zmianę układów strony i przygotowanie szablonów z odpowiednim zestawem sekcji banerowych.

Na stronie głównej można skorzystać z ramek produktowych, które nawigują klienta bezpośrednio do strony produktowej. Dzięki nim użytkownicy mogą od razu znaleźć nowości czy produkty, które wzbudziły ich zainteresowanie.

Aby ułatwić klientom korzystanie z e-sklepu i podejmowanie decyzji zakupowych, wprowadzono system przejrzystego oznaczania produktów:


  • flagami (pozwalającymi określić przynależność produktu do określonych np. NOWOŚCI, Mid Season Sale, OCCASION

  • fiszkami (podkreślającymi ważne cechy produktu) np. Pełne kształty, 100% Natural Fiber, CareMore, TATUUM Icon

  • oraz etykietami (podkreślającymi dodatkowe np. AUTORSKI PRINT, POLIESTER Z RECYKLINGU, ECOVERO, 100% LEN, PRODUKCJA POLSKA

Zadbaliśmy również o UX. Design serwisu TATUUM dodatkowo nawiązuje do jednej z najważniejszych wartości marki NATURALNOŚCI. Marka dzieli się informacjami o tym, w jaki sposób projektuje ubrania, dodatkowo podkreślając swoje wartości za pomocą delikatnej, minimalistycznej i dopracowanej szaty graficznej.


Jednym z najbardziej znaczących usprawnień, które pojawiły się wraz z nowym e- sklepem marki, jest przejrzysta, funkcjonalna i estetyczna wersja mobilna. Zastosowanie technologii PWA dla wielu przeglądarek umożliwia stworzenie wrażenia działania strony jak natywnej aplikacji mobilnej. Klient, który doda skrót do strony tatuum.com na ekran swojego smartfona może chodzić po sklepie i przeglądać ofertę, nawet jeśli straci połączenie z Internetem.

Funkcjonalności wdrożone w e-sklepie TATUUM:


  • Integracja z ERPWincash Commit,
  • Integracja z metodami płatności PayPal i Przelewy 24,
  • Implementacja programu lojalnościowego działającego offline oraz online Tatuum Generations w Cartalo,
  • Integracja z Marketing Automation Salesmanago,
  • Przygotowanie kreatora feed-ów budującego różne alternatywne formy plików z produktami, które możemy dostarczać do wielu systemów,
  • Moduł do zarządzania widokiem strony głównej - łatwa możliwość zmiany układów strony i przygotowanie szablonów z odpowiednim zestawem sekcji banerowych
  • Lokalizacja sklepów stacjonarnych z wyszukiwarka (z geolokalizacją). Odbiór zamówienia w salonach
  • Wygodny i intuicyjny w obsłudze widok do obsługi zamówień w cms. Intuicyjny kreator do tworzenia zamówień przez operatora w CMS.
  • Mechanizm do sprawdzenia dostępności produktów w sklepach stacjonarnych
  • Zarządzanie produktami i kategoriami w CMS za pomocą akcji masowych
  • Optymalizacja pod kątem SEO – przygotowanie odpowiednich funkcjonalności w cms
  • Wdrożenie sklepu zgodnie z zaleceniami specjalistów od RODO
  • Moduł do obsługi klienta (BOK)
  • One click basket – szybkie dodanie produktu do koszyka poprzez kliknięcie w rozmiar na stronie kategorii.
  • Sterowanie parametrami filtrów w cms. Ustawienie typu przyjaznych nazw wartości dla kategorii (edycja kategorii), atrybutów size i colorname. Parametry: „przyjazna nazwa rodzaju nijakiego”, „rodzaju żeńskiego”, „rodzaju męskiego”.
  • Podpięcie i konfiguracja modułu e-commerce Google Analitycs
  • Wdrożenie formatu WebP - przejście na nowe formaty plików graficznych
  • Wyświetlenie statusów śledzenie przesyłki na koncie klienta (tylko DPD).
  • Udostepnienie schowka jedynie dla użytkownika zalogowanego. Zalogowany użytkownik dodaje produkty do schowka, następnie z poziomu schowka kopiuje link (automatycznie generowany unikatowy link) i w dowolny sposób przekazuje go do innego użytkownika. Link pozwała podejrzeć zawartość schowka bez konieczności zalogowania do tego konta.
  • Została rozbudowana wyszukiwarka o podpowiedzi Fraz i Produktów - zawierające zdjęcie, nazwę oraz cenę produktu.
  • Rozbudowa mechanizmu promocji - uzależnienie promocji od formy płatności
  • Integracje: Blik level 0, Blik one clik
  • Dostawa Same Day Delivery i Next Day Delivery poprzez X-Press kurier


Strona kategorii skonstruowana jest tak, by jak najlepiej spełniać oczekiwania klienta i ułatwiać mu dokonanie wyboru i zakupu:
  • zdjęcia produktów wyświetlają się w dużych kontenerach

  • każdy produkt jest opisany wstępnie już z pozycji category page

  • klient może zdecydować, czy woli widzieć na stronie więcej czy mniej produktów w rzędzie (do wyboru układ z 3 lub 4 produktami w rzędzie)

  • buttony filtrujące i sortujące dostosowane są wielkością do potrzeb użytkownika mobilnego

  • zarówno w wersji mobilnej, jak i desktopowej serwisu można dokonywać zakupu już z poziomu kategorii.

Zobacz inne projekty