Models

Problem

Search

Nasza współpraca z Monnari trwa nieprzerwanie już od 3 lat. W trakcie prowadzonych działań reklamowych w rozmowach z klientem pojawił się temat zasadności używania słów brandowych w wyszukiwarce. Po stronie Monnari istniała obawa, że ruch generowany z kampanii brandowej nie sprowadza do sklepu nowych klientów oraz zabiera ruch organiczny. Klient twierdził, że użytkownik, który zna markę i tak trafi do sklepu internetowego bez pomocy reklam.

Models

Realizacja

Dla sprawdzenia tej teorii zrezygnowaliśmy na okres 6 tygodni ze wszystkich słów brandowych w sieci wyszukiwania. Spodziewaną zmianą miało być przejęcie ruchu płatnego przez ruch organiczny.

Rozwiązanie

Rzeczywistym efektem podjętych działań był spadek ruchu zarówno w kanale organicznym, jak i płatnym. Oznacza to, że ruch w obu kanałach jest od siebie niezależny, a wykluczenie słów brandowych z kampanii reklamowej odbija się negatywnie na witrynie powodując ogólny spadek przychodów i odwiedzin.

Bracelet
Zanotowano:

40%

spadek przychodów generowanych przez ruch płatny

413,5%

spadek przychodów generowanych przez ruch organiczny

8%

całkowity spadek ilości sesji w witrynie (generowany przez ruch płatny oraz organiczny)

Brandowe słowa kluczowe pozyskują ponad połowę wszystkich nowych użytkowników w ruchu płatnym, więc obawy o brak nowych klientów są niepotrzebne. Dodatkowo, reklamy na słowa brandowe należy wyświetlać z myślą użytkownikach, którzy wybierają w wyszukiwarce wyłącznie wyniki z góry strony oraz z myślą o osobach, które mogą zostać przekierowane do stron konkurencji na podstawie reklam wyświetlanych ponad wynikami organicznymi. Użytkownicy ruchu płatnego wpisujący brandowe frazy generują bowiem znacznie więcej konwersji.

Ear
Wnioski dotyczące słów brandowych:

53%

tylu nowych użytkowników pozyskują słowa brandowe w ruchu płatnym

80%

o tyle koszt słów bez brandu jest wyższy od słów brandowych

82%

o tyle współczynnik konwersji e-commerce dla ruchu płatnego jest niższy dla słów bez brandu

W porozumieniu z Monnari po przeanalizowaniu danych zapadła decyzja, aby słowa brandowe znajdowały się w kampanii.

Serwis wykorzystuje pliki cookies na zasadach określonych w "Polityce prywatności", w szczególności w celach statystycznych, promocyjnych oraz monitorowania ruchu. Możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na użycie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Potrzebujesz oferty?

Zostaw swoje dane, a my zadbamy o resztę.