data publikacji: 2021-06-17

Kampania Google Ads dla marki Kraksport

Jak osiągnęliśmy ROAS na poziomie 2100% ? [Case study]

Kraksport to profesjonalny sklep sportowy, bezpośredni dystrybutor sprzętu treningowego, odzieży sportowej i obuwia renomowanych marek. W ofercie sklepu znajdują się najnowsze kolekcje takich firm, jak: Nike, Adidas, Puma czy Reusch, w atrakcyjnych i konkurencyjnych cenach.

Wyzwania i oczekiwania klienta

Głównym celem prowadzonej przez nas kampanii Google Ads jest sprzedaż online produktów, które oferuje sklep internetowy https://kraksport.pl/.

Dotychczasowe kampanie pomimo tego, że generowały sprzedaż, to były mocno ograniczone przez budżet i nie wykorzystywały pełni swoich możliwości. Pozostawienie budżetu na tym samym poziomie uniemożliwiało uruchomienie nowych działań. Przeprowadzona przez nas analiza pokazała, że istniał duży potencjał do zwiększenia środków na kampanie Google Ads i wprowadzenia nowych rozwiązań. Obserwacja działań konkurencji również ukazała, że w tej branży wiele się wydarzyło i żeby wybić się na rynku ze swoją ofertą, trzeba otworzyć się na nowe możliwości, które oferuje Google.

Nasze działania były również odpowiedzią na dynamicznie zmieniający się rynek i wzrost sprzedaży online w branży produktów sportowych, związany z pandemią COVID-19.

Klient wyraził chęć zwiększenia budżetu reklamowego o 45% i oczekiwał, że przełoży się to przede wszystkim na zwiększenie ruchu na stronie i wzrost sprzedaży online. Pośrednim celem było także zwiększenie świadomości marki Kraksport w świecie online.

Realizacja działań

W pierwszym etapie zwiększyliśmy budżet na kampanie PLA. W przypadku tego klienta bazujemy na inteligentnych kampaniach produktowych. Przewaga kampanii Smart Shopping nad kampaniami standardowymi jest duża. Przede wszystkim kampanie te łączą standardowe kampanie produktowe i kampanie remarketingu dynamicznego, stąd wyniki takie jak CTR, współczynnik konwersji czy zwrot z inwestycji są wyższe niż w przypadku zwykłych kampanii PLA. Podstawą do osiągnięcia jak najlepszych wyników z takich kampanii jest dobrze przygotowany feed produktowy.

W kolejnym etapie zdecydowaliśmy się na wykorzystanie dynamicznych reklam w sieci wyszukiwania. Dynamic Search Ads to rodzaj reklamy w sieci wyszukiwania, który Google rekomenduje dla reklamodawców z rozbudowaną witryną i dużym asortymentem produktów. Od klienta otrzymaliśmy informacje, jakie produkty są dla niego kluczowe i jakie chciałby promować za pomocą tego rodzaju kampanii.

W kampaniach w sieci reklamowej zdecydowaliśmy się na ustawienia płatności za konwersję, co jest niewątpliwie bardzo dobrą innowacją wprowadzoną przez Google. Koszty naliczane są tylko wtedy, gdy użytkownicy dokonają konwersji na stronie, nie ma żadnych opłat za kliknięcia czy wyświetlenia reklamy.

Kampanie są na bieżąco optymalizowane w celu uzyskania jak największej wartości konwersji oraz dobrania najlepiej konwertujących kanałów i grup docelowych. Testujemy różne nowości, które Google oferuje w zakresie kampanii Google Ads oraz stale analizujemy wyniki, co pozwoliło nam osiągnąć ROAS na poziomie 2100%.

Rozbudowane kampanie oraz współpraca z klientem odnośnie wyboru produktów do reklamowania przełożyły się na zwiększenie konwersji oraz pozyskanie wartościowego ruchu na stronie.


Efekt kampanii

Efekty naszych działań były zaskakujące, a na wyniki wprowadzonych zmian nie trzeba było długo czekać. W ciągu dwóch miesięcy osiągnęliśmy ROAS z kampanii na poziomie 2100%, a przychody z kampanii, analogicznie do tych samych miesięcy poprzedniego roku wzrosły o 420%.

Udało się zrealizować wszystkie cele, co więcej obniżyliśmy śr. CPC o 23%. Kluczem do osiągnięcia tak dobrych wyników było zwiększenie budżetów reklamowych na niedofinansowane kampanie PLA, zadbanie o dobrze przygotowany i zaktualizowany feed produktowy, wykorzystanie najnowszych formatów i rozwiązań reklamowych rekomendowanych przez Google, następnie sukcesywna optymalizacja kampanii i skupienie się na najlepiej konwertujących grupach docelowych.

Warto testować różne rodzaje kampanii, tym bardziej, że Google oferuje coraz więcej możliwości dotarcia do potencjalnych klientów.

Na koniec trochę liczb:

Potrzebujesz wsparcia w realizacji efektywnych kampanii reklamowych Google Ads? Możemy porozmawiać!



Inne artykuły