Jak dobrze wybrać audytora, który rzetelnie przebada mój sklep internetowy, porozmawia z klientami i wróci do mnie z wartościowymi wnioskami?

Czy mogę sprzedawać więcej? Czy mogę coś poprawić w swoim sklepie? Co mogę zrobić, żeby klienci mojego sklepu czuli się w nim lepiej? Jak zachęcić klientów do częstszych wizyt w sklepie? Czy mój sklep odpowiednio szybko się ładuje? Może już analizujesz dostępne dane, ale nie wiesz, czy robisz to odpowiednio dobrze?


Jako E-commerce Manager, zadajesz rozsądne, pragmatyczne pytania, ale niekoniecznie posiadasz wszystkie narzędzia analityczne, dzięki którym otrzymasz na nie wiążące odpowiedzi. Nie musisz mieć tych narzędzi, szczególnie, że jak to w „cyfrowym” świecie bywa, podlegają one ciągłej modyfikacji, za którą tylko nieliczni potrafią nadążyć. Za to potrzebujesz wsparcia od osób, które znają się na rzeczy oraz podpowiedzą rozwiązania, dzięki którym Twój sklep będzie się rozwijał i osiągał coraz większe przychody. Dlaczego więc nie zatrudnić odpowiedniej agencji? Pozwól sobie na więcej. Wykorzystaj możliwości swojego e- commerce. Tylko, właśnie… Jak wybrać odpowiedniego partnera, która przeanalizuje Twój sklep internetowy, porozmawia z klientami i wróci do Ciebie z wartościowymi wnioskami?


Jakimi obszarami zajmuje się agencja e-commerce?


Sklep internetowy to nie tylko zamieszczone w nim produkty. Z tym wiąże się całe zaplecze techniczne, dzięki któremu platforma do sprzedaży działa i ma się dobrze.

Chcąc mieć pewność, że Twój sklep jest przyjazny, dobrze odbierany przez użytkowników i odpowiednio zarządzany, warto skorzystać z pomocy osoby z zewnątrz, która krytycznie spojrzy na stronę e-sklepu, sprawdzi Google Analytics oraz zaproponuje właściwe działania.

Dobrze skorzystać z porady profesjonalnej agencji. Tylko jak ją rozpoznać?

Czy to będzie rzetelny partner biznesowy? Czy nie stracę pieniędzy? Czy ta inwestycja się opłaci?

Na początek sprawdź, jakie obszary może zbadać agencja i czy zagwarantuje odpowiedź na nurtujące Cię pytania.

Agencja, która wybierzesz powinna zajmować się co najmniej kilkoma obszarami:

Analiza danych jakościowych czyli obszar UX. Czy agencja zbada użyteczność czyli szereg cech, dzięki którym Twój sklep jest funkcjonalny i wygodny w obsłudze, a dotarcie do poszukiwanych informacji jest intuicyjne i szybkie? I czy może przygotować Ci propozycję makiet gwarantujących poprawę działania sklepu? Działaj na konkrecie!

Analiza danych ilościowych. Czy agencja ma doświadczenie i narzędzia do odpowiedniego zbierania danych i ich interpretacji? Pamiętajmy, że analityka sklepu jest procesem ciągłym, wymagającym nieustannego monitorowania oczekiwań i zachowań klientów. Jeśli Twoja agencja e-commerce potrafi dotrzymać kroku zmieniającej się rzeczywistości i trzymać rękę na pulsie rynku, to będziesz bezpieczny. Dobra analiza to Twój consigliere.

Tworzenie rozwiązań e-commerce i znajomość trendów. Czy agencja wie, jak stworzyć sklep, który będzie odpowiednio ładował się dla użytkowników, zna najnowsze trendy i wie co zrobić, aby wyglądać lepiej na tle Twojej konkurencji? Patrz w przyszłość. Wybierz najlepszą dla siebie.

Znajomość technik promocji sklepu w Internecie, pozyskiwania ruchu, który buduje sprzedaż i gwarantuje realizację założonych celów biznesowych. Zna wiele sposobów promocji i dotarcia do Twoich potencjalnych klientów.

Powyższe doświadczenia gwarantują zagospodarowanie wszystkich obszarów, które odpowiadają za optymalne działanie Twojego sklepu, bieżącą sprzedaż i pozwalają układać plany rozwoju na przyszłość.


Jak powinna wyglądać optymalizacja działań e-sklepu?


Agencja powinna zacząć od odpowiedniej konfiguracji narzędzi badawczych. Potwierdzić czy Twój Google Analytics zbiera poprawnie dane i czy nie należy go rozszerzyć o pobieranie dodatkowych informacji.

To jest kluczowy etap dla kolejnych działań.

Tylko mając pełne, wiarygodne dane można analizować chociażby poprawę konwersji czy przypadki porzuceń koszyka.

Aby zoptymalizować działanie e-sklepu, potrzebni są Twoi klienci.

Ci, którzy kupują w Twoim sklepie opowiedzą nam o swoich doświadczeniach, będziemy mogli zaobserwować, w jakie pułapki wpadają podczas zakupów i które obszary wymagają modyfikacji.

Na przykład zbyt skomplikowane formularze przy zamówieniu zbierają niepotrzebne dane i komplikują cały proces składania zamówienia.

Nie sposób pominąć etapu analizy dotychczasowych kampanii, dzięki któremu możemy dowiedzieć się, jakie efekty miały prowadzone dotychczas działania i czy któreś z nich warto powtórzyć, a z których zrezygnować. Na pewno zadajesz sobie pytania, czy kampanie, które realizujesz są na pewno odpowiednio zarządzane? Czy trafiają do odpowiedniej grupy docelowej i co zrobić żeby za ich pośrednictwem sprzedawać więcej?

Firma powinna Ci dostarczyć informacje, które wskażą, jakie błędy dotychczas popełniałeś, podpowiedzieć co warto zmienić i jaki efekt biznesowy dzięki tym zmianom uzyskasz.


3 grupy błędów, które występują w sklepach internetowych


Błędy w sklepach internetowych dzielimy na 3 grupy w zależności od stopnia istotności.

Najpoważniejszymi błędami, jakie napotykamy na stronie to błędy krytyczne, które należy wyeliminować w pierwszej kolejności, ponieważ mogą być przyczyną dużej frustracji użytkowników i w konsekwencji uniemożliwiać im wykonanie określonych zadań na stronie.

Następną grupą błędów, są błędy istotne, które wiążą się z niepotrzebnymi działaniami użytkownika lub nawet frustracją. Ich zniwelowanie znacząco wpłynie na poprawę doświadczeń użytkownika produktu.

Ostatnia grupą błędów są problemy drobne, które nie wpływają znacząco na korzystanie ze strony, nie wiążą się też z nimi specjalne negatywne emocje wśród użytkowników, jednak ich poprawa zwiększy i przyspieszy płynność korzystania z produktu. Pamiętaj, że konsument e-sklepu, o którego dobrostan psychiczny zadbano, to konsument, który kupuje więcej.

Każdy z wyłapanych problemów powinien być opisany wraz ze wskazaniem jego lokalizacji i istotności. Do każdego błędu dodawane są rekomendacje, które pomogą rozwiązać problem i z których możesz skorzystać w celu poprawy działania strony.

Agencja musi przedstawić realny plan, mierzalność działań poparty odpowiednim harmonogramem, który będzie cyklicznie raportowany abyś wiedział, w którym jesteś miejscu. Zarówno Ciebie, jak i agencji nie powinna obchodzić hodowla gruszek na wierzbie. Liczą się konkrety.

W długofalowej współpracy dzięki raportom i regularnie prowadzonym testom A/B, można jasno wskazywać, które obszary uległy poprawie i jak Twoja inwestycja się zwraca. Miarą sukcesu agencji będzie procent wzrostu konwersji, wzrost obrotu czy zadowolenie klientów.


Podsumowanie

Wybierając agencję poproś ją o rozmowę wprowadzającą. Dowiedz się dokładnie, jakie działania zamierza przeprowadzić i czy jest w stanie dać Ci szybkie przykładowe wskazówki dla Twojego sklepu internetowego.

Taki darmowy próbny audyt dla wprawionego badacza nie będzie problemem, a dzięki niemu dowiesz się już na początku, na jaki standard współpracy możesz liczyć.


ZAMÓW BEZPŁATNY AUDYT UX





Inne artykuły